Arxiu Municipal

L’Arxiu Municipal aplega, conserva i difon el fons documental generat per la mateixa administració municipal, i també recull els testimonis documentals que ciutadans, ciutadanes i entitats locals hi vulguin dipositar mitjançant cessió o donació.

D’aquesta manera, esdevé el gresol de la memòria col·lectiva i reflecteix els canvis i transformacions viscuts al llarg de la seva història.

L’Arxiu Municipal aplega milers de documents, el més antic dels quals data de l’any 1705. En total, aquesta documentació ocupa més de 5.000 unitats d’instal·lació, que es tradueixen en 613 metres lineals.

Gràcies a un conveni de col·laboració amb la Diputació de Barcelona, tota aquesta valuosa documentació ha estat inventariada per tal de garantir-ne la preservació i facilitar la seva consulta. Arran d’aquest conveni, l’Arxiu Municipal de Súria també forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació.

DADES DE CONTACTE

- Adreça: tercera planta de la Casa de la Vila (carrer Ernest Solvay, 13. 08260-Súria).

- Per a consultes: cal concertar cita prèvia a través de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), ja sigui presencialment o a través del telèfon 93.868.28.00.

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 27-01-2022 10:57