L’Arxiu Municipal aplega, conserva i difon el fons documental generat per la mateixa administració municipal, i també recull els testimonis documentals que ciutadans, ciutadanes i entitats locals hi vulguin dipositar mitjançant cessió o donació.
D’aquesta manera, esdevé el gresol de la memòria col·lectiva i reflecteix els canvis i transformacions viscuts al llarg de la seva història.
L’Arxiu Municipal aplega milers de documents, el més antic dels quals data de l’any 1705.
Gràcies a un conveni de col·laboració amb la Diputació de Barcelona, tota aquesta valuosa documentació ha estat inventariada per tal de garantir-ne la preservació i facilitar la seva consulta. Arran d’aquest conveni, l’Arxiu Municipal de Súria també forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació.
DADES DE CONTACTE
- Adreça: tercera planta de la Casa de la Vila (carrer Ernest Solvay, 13. 08260-Súria).
- Per a consultes: cal concertar cita prèvia a través de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), ja sigui presencialment o a través del telèfon 93.868.28.00.