GESTIONS I SERVEIS
L’àrea d’Hisenda de l’Ajuntament porta a terme la gestió dels següents tràmits, que es poden realitzar de forma presencial a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), o a través d’internet:
- Bonificació de l’impost de béns immobles (IBI) per a famílies nombroses.
- Declaració de plusvàlua (impost sobre increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana, IIVTNU).
- Domiciliació bancària dels tributs municipals.
- Sol·licitud de bonificació de l’impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) per a vehicles de més de 25 anys.
- Sol·licitud de certificat d’impostos i béns.
- Sol·licitud de devolució d’ingressos indeguts.
- Sol·licitud d’exempció de l’impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) per a vehicles agrícoles.
- Sol·licitud d’exempció de l’impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) per a vehicles històrics.
- Sol·licitud d’exempció de l’impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) per minusvàlua.
- Sol·licitud de fraccionament i ajornament de tributs municipals.
Alguns d’aquest tràmits es poden iniciar a través de la plataforma telemàtica e-tram de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC). Per accedir-hi cal la identificació digital mitjançant algun dels següents documents:
- El Document Nacional d’Identitat Electrònic.
- Els identificadors digitals emesos per l’Agència Catalana de Certificació, inclosos els que emet per a empleats de les administracions públiques catalanes.
- Qualsevol altre certificat emès per una entitat de certificació que estigui classificada per l’Agència Catalana de Certificació, on la validació del mateix es faci a través de la seva Plataforma de Serveis d’Identificació i Signatura (PSIS).